Laatste dag - Reisverslag uit Vijayawada, India van Annemiek en Marita Leupen - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Vijayawada, India van Annemiek en Marita Leupen - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Marita

Blijf op de hoogte en volg Annemiek en Marita

22 Oktober 2014 | India, Vijayawada

De laatste volle dag een druk program. Eerst de buikspreker. De kinderen hier vonden het ook erg leuk. De buikspreker moest huilen toen hij hier aankwam omdat hij de kinderen zo zielig vond. Gelukkig had hij een iets ander programma dan de vorige keer en de kinderen hebben genoten. Er mochten ook een paar naar voren komen en zo geconcentreerd als ze dan naar de pop kijken...! Ook wilde er een perse een handje aan de pop geven. Na de buikspreker lekker allemaal een banaan. Bananen kosten hier bijna niets. Voor nog geen 4 euro heb je zo ongeveer een boom! Zitten dan ca 150 bananen aan. En lekker dat ze zijn!
Na de buikspreken even lunchen en even bijtanken. Daarna naar de naaister want we hebben allemaal een mooie punjabi suit laten maken. Daarna op een holletje terug want er stond een dansgroep op ons te wachten. Een groep mannen en vrouwen van verschillende leeftijden die met twee stokjes op een pittig ritme de maat sloegen en onderwijl dansten. Natuurlijk waren wij ook aan de beurt en hoera, we hebben de slag te pakken gekregen. Maar warm.....!!!!! Zweet overal en het bleef natuurlijk niet bij een dans..... Daarna kregen we een sjaal (teken van dankbaarheid en respect) en ook een aantal andere gasten uit de buurt die veel voor dit tehuis betekenen. Er waren twee buurjongens bij die hun zakgeld aan Asha hebben geschonken: zo geweldig! Daarna de kinderen verwend met een pakje drinken en nu zitten we te wachten op het diner. De kinderen gaan nu allemaal onder de douche en krijgen hun nieuwe pyjama's aan om zo met ons het Divali, het lichtjesfeest te vieren.
Morgenochtend zijn we nog hier en trakteert Madewi ons op een echt indiaas ontbijt met Pouries en Dosa's. Vast niet goed geschreven, maar wel lekker.
Dan pakken en na de lunch om een uur of 13.30 komen Margreet en Joseph ons halen om ons naar het vliegveld van Vijayawada te brengen. Als het goed is vertrekken we om 17.10 maar het kan wel wat later worden. De gasten die in tulip garden waren en afgelopen maandag vertrokken konden pas om 20.00 uur weg....
Maar we gaan het zien. Dan in Hyderabad naar het hotel en vrijdag nog Hyderabad in. Daarna zit het er echt op en komen we zaterdag weer aan in Nederland.
Of we nu nog kunnen bloggen na dit blog weet ik niet, maar jullie zijn in ieder geval tot nu op de hoogte.
Dank voor alle leuke reacties: zo leuk die berichtjes uit Nederland!

• 22 Oktober 2014 - 16:04

Carin En Fred:

Geniet nog maar even van het zweet!! Oh Oh Oh wat zullen jullie het straks koud hebben.....geweldig om te horen dat er ook nog zaken tot de kerst bewaard worden zo hebben ze er langere tijd wat aan, voelt goed!!

• 22 Oktober 2014 - 16:04

Carin En Fred:

• 22 Oktober 2014 - 17:19

Agnes:

Dag Marita en Annemiek,

Dank voor al jullie berichtjes en foto's. Zo kwam jullie reis voor de thuisblijvers tot leven. Een goede en veilige thuisreis toegewenst en tot ziens in Nederland.
    Lieve groet,
    Agnes

• 22 Oktober 2014 - 21:23

Kees:

Dag meiden van me, ik hoop dat jullie hebben genoten en dat alle herinneringen straks onuitwisbaar in jullie geheugen staan. Jullie kunnen terugkijken op een geweldig avontuur en een hoop goeie dingen die jullie met elkaar tot stand hebben gebracht. geweldig. en morgen veilig op weg naar huis. Wees er van overtuigd dat jullie meer dan welkom zijn en dat er sprake is van een oplopende spanning alhier in ons koude maar o zo wonderschone kikkerland. Liefs

• 22 Oktober 2014 - 21:43

Janny:

Lieve dames, het zit er bijna op,wat hebben jullie veel gedaan en voor elkaar gekregen!Een ervaring om nooit te vergeten en nog heel lang over na te praten en na te genieten! Nog een paar fijne dagen en WELKOM weer thuis! Tot ziens.....!!

• 23 Oktober 2014 - 16:46

Hans Spijkers:

Hallo Marita en Annemiek,

We hebben jullie belevenissen in India gevolgd. Wanneer je daadwerkelijk aan een project meewerkt krijg je een heel andere kijk op India. Dit is niet te vergelijken met Europa.
    Deze ervaring kunnen ze jullie niet meer afpakken en wij hopen dat dit project mede dankzij jullie inzet voort blijft bestaan.

Welkom thuis

Hans en José Spijkers

• 23 Oktober 2014 - 22:35

Carla:

Wat een avontuur! Prachtig om te lezen dat niet alleen de kinderen genieten maar jullie ook! Super leuk om jullie te hebben gevolgd. Ben benieuwd naar de rest van de verhalen! Hele goede terug reis! Tot ergens volgende week Annemiek en brrr hier is het koud. Groetjes Carla