Film en laatste dag - Reisverslag uit Vijayawada, India van Annemiek en Marita Leupen - WaarBenJij.nu Film en laatste dag - Reisverslag uit Vijayawada, India van Annemiek en Marita Leupen - WaarBenJij.nu

Film en laatste dag

Blijf op de hoogte en volg Annemiek en Marita

22 Oktober 2014 | India, Vijayawada

Terug van Tulip Garden naar Asha Jyoti en daar werden we met open armen ontvangen. Een aantal kinderen is niet zo spraakzaam en sommige zijn niet te verstaan... Toch werden meteen een aantal namen weer geroepen en dat is wel heel erg leuk. Zo weet je dat de kinderen toch wel waarderen dat je er bent. Spullen opruimen en even bij de kinderen gezeten. We hebben zoals jullie lazen vrijdag best veel sportspullen gekocht en dat hebben we maandag uitgedeeld.
Dan vliegen de ballen en frisbees om je oren en dat is best wel uitkijken... Helaas zie je het niet altijd dus ik heb een frisbee niet kunnen ontduiken. Gelukkig nauwelijks schade.

Op tijd naar bed maandag want we waren best wel erg moe.
Dinsdag uitgeslapen, voor zover dat hier kan, want we zijn steeds om half 7- 7 uur wel wakker.
Monique en Judith gingen naar Korkulu en Nicole heeft een leerdag gepland. Eerst even koffie en dan kunnen we met de kids aan de slag. We hebben weer even bij de fysio gekeken en daarna aan de lunch. In de middag naar de film. Dat is voor de kinderen echt een belevenis. Een uitje wordt hier niet zo snel gemaakt dus met 3 auto's 2 keer heen en weer en we zaten met 60 mensen bij de film. Uiteraard in Teleku, dus niet te verstaan, maar wel zo duidelijk dat het verhaal te begrijpen was. De Man in de film besloot naar USA te gaan als dokter en werd door zijn familie verstoten. Grappig want de beelden waren vervolgens van Londen. Hier is alles USA want als je blank bent kom je daar vandaan. Blijkbaar worden de films daar niet op gecheckt. Gelukkig af en toe een woord engels waardoor het prima te begrijpen was. Leuke muziek en veel dans en af en toe wat gevecht... maar de kinderen genoten ervan.
In de pauze hadden we een sapje en een chippie en daar werd ook volop van gesmikkeld.

Na de film even langs de naaister omdat die voor ons feestelijke punjabi's maakt voor het feest vanavond. Helaas nog niet af en de hollandse formaten zijn ook erg wennen. Mouwen die wel al klaar waren konden tot 3 keer toe worden versteld.
Op locatie terug waren Monique en Judith ook terug en is er bij een aantal kinderen Henna gezet. Erg leuk dus nu wil de rest ook graag.

Na het eten nog even muziek geluisterd en zitten appen en toen naar bed. Een van de meiden hier heet Mani, maar je spreekt het meer uit als money. Liedje money money money van Abba was dan ook een schot in de roos.

Vandaag is de ochtend de poppenspeler aanwezig en de middag komen er mensen dansen en is er later in de middag als het donker wordt, rond 18 uur tijd voor divali. We hebben lichtballonnen en poppers en we gaan er nog 1 avond feest van maken.

Morgen is het spullen pakken en dan terug naar Hyderabad. Die vlucht gaat om 17 uur en dan in het hotel. Vrijdag de stad in en dan zaterdag naar huis. Marcel, niet morgen al op het vliegveld staan hoor haha... nog een paar dagen en dan is het pas terug naar huis....

Verder iedereen dank voor de extra bijdragen die ik nog kreeg. We gaan dat geld hier wisselen om met kerst nog een keer wat lekkers te kunnen geven.

Op naar de laatste volle dag...

Morgen volgt het laatste blog hiervandaan....

• 22 Oktober 2014 - 21:31

Janny:

Nog fijne laatste dagen en allemaal weer behouden thuiskomst!

• 24 Oktober 2014 - 21:01

Miranda:

Wat leuk dat we jullie zo hebben kunnen volgen. Zo kunnen we er een heel klein ietsiepietsie bij zijn. Alleen is het daar lekker warm en hier kkkoud. Wat zullen jullie na deze ervaring anders in het leven staan lijkt mij. Geweldig om zo mee te maken! Nou Miek in november willen we alle foto's komen bekijken en de verhalen horen van dit grote avontuur. Goede reis terug allemaal!!