Bijzondere dag en lachende gezichten - Reisverslag uit Vijayawada, India van Annemiek en Marita Leupen - WaarBenJij.nu Bijzondere dag en lachende gezichten - Reisverslag uit Vijayawada, India van Annemiek en Marita Leupen - WaarBenJij.nu

Bijzondere dag en lachende gezichten

Door: Miek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek en Marita

15 Oktober 2014 | India, Vijayawada

Zo en dan is het ineens 15 oktober. Voor ons is de ochtend al een behoorlijk eind op weg. Gisteravond waren we alle 5 echt moe van alles die dag!
Mijn verjaardag is echt heel bijzonder geweest. De ene verrassing na de andere.
Het eerste deel hebben jullie in het verslag van ma al gelezen, maar er kwam nog veel meer.
Met Judith en Monique aan de bak met een mooi blad vol wafels en cup cakes als eindresultaat. Het is zo bevallen dat wij dit zaterdag op Tulip Garden ook gaan verzorgen.

Na het bakken zaten de kinderen opnieuw op het plein en kreeg ik weer luid applaus. Zo bijzonder want dat zijn we niet gewend. We hebben ze de cakes en het mangosap uitgedeeld en een tweede portie ging er opnieuw zo in. Kortom ze vonden de nederlandse baksels erg lekker.
Daarna mochten wij nog de kadootjes aan ze uitdelen. Zonnebrillen en mooie haarspelden. Voor de kleinste hebben we rammelaars gescoord. Helemaal top dus. En vandaag lopen er opnieuw een aantal kinderen trots met de zonnebril op hun neus.

Ik ben ook verwend want naast de punjabi, kreeg ik in de middag ook een rijstlepel en bord en een klokje waar ik een foto in kan doen. Daarboven een lampje. Kortom ik ben schandalig verwend.

Na het feest hebben we nog lekker met de kids gespeeld. Ze vinden vooral foto's van thuis erg leuk. Dus geef je mobiel af en ze willen bij iedereen weten wie het zijn. Leg dan maar uit dat je giraffen hebt in Nederland, foto's van dierentuin Emmen en dan hebben we ook foto's van vrienden. Kleine kinderen, dus meteen de vraag of ze bij jou horen. Erg leuk, maar omdat ze niet alles begrijpen is het soms moeilijk uit te leggen.
Mike (zoon van Nol en Miranda) en Sem (zoon van Jorike en Sebastiaan) zijn hier erg in trek haha... oeh en aah. Beide zijn nog zo onschuldig en hebben blond haar. Dat is zo bijzonder hier.
Ook de foto van het vliegtuig is bijzonder. Sommige zouden best een keer een reisje willen maken. Helaas is dat gewoon niet te betalen hier en is het niet te doen om ze naar Nederland te halen.
Dus dat blijft voor de meeste mensen hier een droom.

Spelen met de kinderen is zo leuk. Alles is prima en gewoon even een arm om ze heen slaan vinden sommige al genoeg. Dat je er bent is ook gewoon fijn voor ze. Maar als je speelt willen ze allemaal tegelijk iets anders. De ene wil met de bal en de andere met de badminton. We hebben speelgoed gekocht en dat vinden ze erg leuk. Uno junior spelen we hier ook.. kun je ze mooi een beetje laten tellen. Dan hebben we ook nog veel kinderen die de dierengeluiden van ma inmiddels nadoen. Er is een jongen die nu de hele dag loopt te blaffen. Erg leuk allemaal.

Vandaag is een rommeldagje. De schilder is bezig, van het geld van de sponsering en de muskietennetten worden vandaag verder in orde gemaakt. Foto's daarvan volgen dus nog.
Vanmiddag gaan we kleding en pyama's uitdelen. Monique gaat dan met de kinderen aan de gezichtsmassages en ma gaat nagels lakken.

Morgen gaan we een dag naar Korokulu. Die enveloppe van Carin en Fred ligt al klaar... Het is een raadsel dus we zijn al aan het fantaseren.

Vrijdag gaan we de stad weer in en dan zaterdag en zondag naar Tulip Garden. De tijd vliegt hier dus we moeten zo veel mogelijk nog in de komende dagen plannen.

Kortom er staan nog genoeg avonturen op de planning en die lezen jullie dan ook binnenkort weer.

Ik zal nog wat foto's plaatsen van de afgelopen dagen.

Carin en Fred, de enveloppe met geld voor fruit hebben wij maandagavond geopend, omdat we de hele dag weg waren. Heel erg lief maar door de festiviteiten van gister hebben we besloten om de fruitdag volgende week te doen hier in Ashe Yoti Die foto's gaan jullie dus later zien!

Liefs van hier!

• 15 Oktober 2014 - 11:29

Bas:

Wat een leuke foto's! Ontzettend leuk om te zien dat jullie de kinderen zo vermaken!

• 15 Oktober 2014 - 13:31

Janny:

Nou, wat heb jij een leuke verjaardag gehad, Annemiek! Al die vrolijke en lachende gezichten, daar worden wij hier ook erg vrolijk van! Ook de blog van Judith gelezen: wat kunnen jullie VEEL kopen!! Dat geeft veel voldoening. Veel plezier nog allemaal!

• 15 Oktober 2014 - 15:59

Kees:

Ik heb geprobeerd alles een beetje bij te lezen inclusief de blog van Judith, moet inmiddels vrij nemen om alles op een dag gelezen te krijgen. Verder geen probleem hoor. Het is echt giga wat jullie voor elkaar krijgen en dat gevoel krijg je al door er over te lezen, ik denk dat het in het echt nog veel meer zoden aan de dijk zet dan jullie ook maar kunnen beschrijven en wij ons ook maar voor kunnen stellen.