shoppingday - Reisverslag uit Vijayawada, India van Annemiek en Marita Leupen - WaarBenJij.nu shoppingday - Reisverslag uit Vijayawada, India van Annemiek en Marita Leupen - WaarBenJij.nu

shoppingday

Door: Marita

Blijf op de hoogte en volg Annemiek en Marita

14 Oktober 2014 | India, Vijayawada

Gisteren geshopt voor de kinderen. En wat voel je je dan rijk! Maar eerst de start van het shoppingavontuur. We werden hier opgehaald met een tuctuc: een driewieler met een brommermotor waar hier ontzettend veel mensen in rijden. Met z'n vijven er in en dat was grote hilariteit! De indiers zitten er soms met z'n achten in: echt opgepropt en soms ook nog hangend uit de achterkant. Eerst met dit 'ding' over een hobbelig stuk op weg naar de grote weg. Jullie begrijpen dat dit een grote gil- en giechelpartij was. Deze tuctuc bracht ons naar het busstation waar we in de bus een plekje kregen nadat een man naar de andere kant van de bus was gedirigeerd: vrouwen rechts, mannen links. Met de bus naar de plek waar we hadden afgesproken met Margreet. Vanaf dat moment hadden we onze prive auto met chauffeur Joseph. Ja en dan ga je winkel in winkel uit! De grote warenhuizen lijken een klein beetje op onze warenhuizen: maar op de kledingafdeling is het wel heel anders :-). Daar hebben we heel veel pyjama's gekocht en kleertjes voor de baby. Toen op weg naar de markt waar we allerlei speelgoed hebben gekocht: van rammeldingen tot zonnebrillen. Vooral die zonnebrillen vinden ze hier prachtig: ze willen dan ook vaak die van ons passen. Nu krijgen ze vanmiddag hier allemaal een speelgoed zonnebril als klein cadeautje. Daarna naar een supermarkt om daar ook nog van alles in te slaan: luiers, zeep en zo meer. Op de markt ook nog heel veel onderbroeken ingeslagen. Margreet betaalt, want zij kan lekker afdingen :-).
Nicole is onderweg ook nog ten huwelijk gevraagd, maar wees gerust: ze heeft nee gezegd. We trekken veel bekijks en mensen willen met ons op de foto. Gaan we een winkel binnen, dan staan er meteen 5-6 man te kijken. We voelen ons een soort van BI-ers...
Ik zal de foto toevoegen met het resultaat van onze shoppingday. Afrekenen is hier ook een hele happening al gaat het bij de een sneller dan bij de ander. Wel wordt alles nog eens bij de uitgang gecontroleerd en nageteld aan de hand van je bon en als het klopt komt daar een stempel op. Pas dan mag je de winkel verlaten. Ik ga dit verslag verzenden en de volgende komt er meteen achteraan. Dan is dit vast weg voor als de stroom uitvalt. Tot zo...

• 14 Oktober 2014 - 10:32

Er:

Zo te lezen hebben jullie het behoorlijk naar de zin, maar kijk uit voor die mannen daar!! Men zegt dat ze niet te vertrouwen zijn.
    Enjoy maar blijf op je hoede. Groetjes aan allen daar.

• 14 Oktober 2014 - 18:54

Carin En Fred:

Wat een prachtig gezicht, vijf grote Hollandse vrouwen in een tuc tuc!!! Wat fijn dat jullie zo hebben kunnen shoppen voor de kinderen. Ze zullen er zeker super blij mee zijn

Tip van een ervaren waarbenjij nu schrijfster: maak je blog klaar in "word" en kopieer het erin. Minder kans op verlies en geen spanning of de stroom het blijft doen!! Vele malen gebaald omdat mooie stukken verloren gingen door stroomuitval.

Liefs