DAG 1 - Reisverslag uit Vijayawada, India van Annemiek en Marita Leupen - WaarBenJij.nu DAG 1 - Reisverslag uit Vijayawada, India van Annemiek en Marita Leupen - WaarBenJij.nu

DAG 1

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek en Marita

12 Oktober 2014 | India, Vijayawada

Zoals Ma al aangaf we zijn er. Bijzonder welkom en het is mooi om te zien dat je direct gewaardeerd wordt. Mag ook wel na zo'n lange reis!
Het is een beetje wennen, want naast dat het warm is hebbben we ook te maken met een verschil in tijd. Is niet erg, maar de eerste ochtend vraagt dat wel even een andere manier van wakker worden.
Vrijdag dus op tijd naar bed om het ritme zo snel mogelijk op te pakken. Prima geregeld hier, we hebben 2 kamers en een balkon. Ma slaapt bij Monique en ik met Judith en Nicole. Samen met Judith in het stapelbed, maar dat bleek geen succes. Dunne matrassen en een metalen bodem slapen niet erg comfortabel. Daarnaast geen trap voor Judith dus die moest even in bed geholpen worden. De airco bleek stuk dus midden in de nacht dreven we het bed uit. Samen met Judith even op het balkon gezeten, maar je moet wel voorzichtig zijn hier want voor je het weet ben je lek geprikt.

S' morgens op ons gemak ontbeten, gedoucht en toen naar de kinderen toe. We kregen van Carin en Fred enveloppen mee en die mogen we op een aantal momenten openen. Een envelopp mocht open bij aankomst op Asha Yoti. Dat was een enveloppe met balonnen. Dolle pret met de kids, want ook al hadden ze nog les, wij mogen storen en hebben meteen de boel op stelten gezet hier. Balonnen waren erg in trek. We hebben er volop mee gespeeld. Kijk vooral ook even bij de foto's, daar staan wat mooie plaatjes van die momenten.

Na de lunch. warm en dus 2 keer per dag rijst met curry, hebben we de stad bezocht. Daar moesten we op de foto omdat wij ons bij de politie moeten melden. Kortom geregistreerd zodat ze weten waar je uithangt. Denk je dat je nog nooit iets met de politie te maken hebt gehad en daar ook ver vandaan blijft, moet het hier wel...
De man die de foto's maakte vond ons maar een wit stel. Dus toen alles erop stond werden we gevraagd terug te komen om samen met zijn vrouw op de foto te gaan.

Verder in de stap vast wat spullen gehaald om te kijken of wij de cupcakes kunnen maken dinsdag. Tja wie jarig is trakteert dus dat ga ik hier ook gewoon doen.. maar dan wel met het idee dat ze er iets mee moeten doen, dus versieren maar.

In de middag ook heerlijk bij de boom gezeten. Ma ging voorlezen en tellen met de kinderen, geweldig! Ze deden lekker enthousiast mee. Ik heb zitten loomen, dat was ook een schot in de roos. 3 dames doen volop mee. De rest kan het niet, maar die krijgen armbandjes die wij maken. Krijgen we niet af dus dat gaan we zondag verder doen.

Het is mooi om te zien hoeveel geduld de kinderen hebben en hoe zij elkaar helpen. Als het tijd is om te eten neemt iedereen iemand mee die niet kan lopen. Ze helpen elkaar, wachten met het eten tot iedereen aan tafel heeft en kijken aandachtig wat je aan het doen bent. Als we s' morgens beneden komen dan zeggen ze allemaal good morning en zwaaien ze uitgelaten. Vooral het feit dat iedereen er voor elkaar is en het geduld zijn dingen die in Nederland (denk aan het verkeer) best wat meer zouden mogen.

Kortom het is nu al een reis om nooit te vergeten en ook nu al kan ik mij niet voorstellen dat ik nooit meer terug ga om te zien hoe de kinderen groeien.

Zondag zijn we lekker met de kinderen aan de slag en maandag gaan we de stad in om te kijken naar mooie spullen voor de kinderen.

Overigens is het hier niet vreemd als de stroom uitvalt dus wat we schrijven moet snel en gaat dus niet zonder typefouten...

Tot het volgende verslag!

• 12 Oktober 2014 - 12:23

Carin En Fred:

Wat fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en wat een ontvangst!!! Hadden al tig keer op jullie site en die van Judith gekeken maar niets...zag gisteren middag pas dat Marita geappt had...
    Leuke foto's!! en wat ontzettend leuk om te zien dat de kinderen zó blij zijn met een ballon. Dat het slapen wat minder was....ach daar wen je wel aan met zo veel lieve mensen om je heen....toch??
    Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat Miek haar verjaardag op de 14e geheel door ons is vergeten, dus daar is ook geen envelop voor...sorry Miek.
    Veel plezier en tot het volgende verslag
    Veel liefs van ons.

• 12 Oktober 2014 - 14:16

Sabine & Bas:

Mooi die foto's en leuk om te lezen welke avonturen jullie meemaken! Gewoon de les kunnen verstoren, mooi is dat haha! Daar zou juf Bien wat minder blij mee zijn... ;)
    Het is bijzonder en mooi om te zien wat jullie daar voor de kinderen kunnen betekenen. Als we de foto's zien, kunnen we ons voorstellen dat dit een ervaring is die je nooit meer vergeet. Het zal nog moeilijk worden straks de kinderen achter te laten na 2 weken.

• 12 Oktober 2014 - 14:57

Kees:

Ik ben bere trots op jullie wat jullie daar als mijn meiden teweeg brengen. Geweldig om te zien en die aandacht die er van die kinderen uitgaat zoals op die foto met Miek maar ook die met Marita. Jullie zijn echte juffen daar en ze vinden het prachtig. Misschien moet ik ook maar mee de volgende keer, ik geloof wel dat je daar erg nederig van wordt. hier gaat alles zo zijn gangetje en op zijn Hollands. We vermaken ons wel en vandaag (zondag, nu 15.00 uur) is het hier prachtig mooi weer. Lekker genieten dus van de heel rustig naderende herfst die vooral in het bos al goed te zien is. Liefs voor jullie allemaal, uiteraard ook voor Judith Nicole en Monique.

• 13 Oktober 2014 - 12:32

Merit:

Hallo dames,
    Wat een enthousiast verhaal, zo na die eerste dagen! Het is hartstikke leuk om jullie activiteiten met de kinderen mee te beleven. Ik kijk uit naar het volgende hoofdstuk.
    Vanaf hier voor alle kinderen een knuffel, dat begrijpt iedereen, toch?
    Liefs,
    Merit

• 13 Oktober 2014 - 14:05

Wil Spoelstra:

Ja,dat is wel even andersdan in Nederland.fijn dat jullie zo leuk welkom zijn geheten met bloemenslingers.nicole schreef over het verkeer.alles gaat door elkaardaar.leuk om met een goedgevulde portemonnaieboodschappen gaan doenhoop dat jullie mooie dingen daar kunt Kopenhagen slapen wat minder,maar daar wen je ook aan.wens jullie een prettig verblijf en kijk uit naar nieuwe blogs.heel veel plezier allemaal.

• 13 Oktober 2014 - 14:10

W.spoelstra:

Annemiek van harte gefeliciteerd met je verjaardagen ander soort verjaardag als in holland

• 13 Oktober 2014 - 21:10

Janny :

Lieve Annemiek, van HARTE GEFELICITEERD !!! met je verjaardag.
    Dit wordt er een om nooit te vergeten! Veel plezier en dikke knuffel van ons.
    Ook Marita natuurlijk gefeliciteerd en allemaal een hele fijne, vrolijke dag gewenst!
    Wij volgen jullie op de voet ...

• 14 Oktober 2014 - 07:42

Fam Klerks:

Annemiek van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je verslag net gelezen en klinkt allemaal leuk. Zal best dolle pret op zijn tijd zijn. Marita ook gefeliciteerd met jullie dochter.
    Geniet er goed van voor je het weet is het voorbij.
    Prooooooooost

• 14 Oktober 2014 - 10:24

Marleen:

Lieve Annemiek, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Leuk om jullie verslag te lezen. Veel plezier!!

• 14 Oktober 2014 - 10:52

Annemiek En Marita Leupen:

Dank jullie wel voor alle lieve reacties!!! Het is ook een hele ervaring!